Trening Funkcji Poznawczych

ZAPOWIEDŹ NA ROK 2025!

850 zł

CHCESZ ZAREZERWOWAĆ MIEJSCE? PONIŻEJ MOŻLIWOŚĆ ZAPISU

Prowadzący
mgr Karolina Jania
- magister terapii zajęciowej, terapeuta Integracji Sensorycznej. Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Interwencjonista-szkoleniowiec w międzynarodowym projekcie badawczym HOMESIDE (Partnership in dementia care) skierowanym do osób z demencją i ich opiekunów. Na co dzień prowadzi kompleksową rehabilitację pacjentów na Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej w jednym z krakowskich szpitali. Praktykę zawodową realizuje aktualnie także w renomowanym ośrodku rehabilitacji funkcjonalnej oraz w Centrum Aktywności Seniora. Dodatkowo działa jako wolontariusz w stowarzyszeniu osób z niepełnosprawnością. Specjalizuje się w prowadzeniu terapii indywidualnych i grupowych w formie m.in. treningu funkcji poznawczych, treningu aktywności życia codziennego, muzykoterapii czy terapii ręki. Pracuje z pacjentami w różnym wieku, zarówno sprawnymi poznawczo jak i z różnego rodzaju zaburzeniami neuropoznawczymi oraz po incydentach neurologicznych, w tym z osobami z zaburzeniami świadomości.


Cel szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników umiejętności przygotowywania i prowadzenia wartościowego, sprofilowanego treningu funkcji poznawczych w rezultacie pozyskania na szkoleniu nowych kompetencji i specjalistycznej wiedzy. Tok zajęć zawiera zarówno teoretyczne zagadnienia dotyczące m.in. budowy i funkcjonowania struktur układu nerwowego odpowiedzialnych za poszczególne procesy, jak i praktyczne, sprawdzone empirycznie rozwiązania. Szkolenie przybliży uczestnikom kwestie związane z podstawowymi metodami oceny zaburzeń w obrębie funkcji poznawczych oraz wykorzystaniem różnych form pracy z pacjentem z konkretnymi, często specyficznymi potrzebami/trudnościami (we współpracy z innymi członkami zespołu interdyscyplinarnego). Praktyczny charakter szkolenia ułatwi uczestnikom dostrzeżenie własnego potencjału i osobniczych zasobów oraz drzemiących w każdym pokładów kreatywności. Poprzez zwrócenie uwagi na dostępność materiałów i technologii proces przygotowywania zajęć stanie się przyjemnym doświadczeniem, a samo prowadzenie ich ciekawym i rozwijającym czasem spędzonym z podopiecznymi. Uczestnicy szkolenia poznają wachlarz możliwości pracy profilaktycznej oraz terapeutycznej realizowanej w ramach treningu mózgu z dziećmi, osobami dorosłymi i starszymi w różnego typu placówkach i instytucjach (leczniczych, opiekuńczych czy rehabilitacyjnych) oraz w środowisku domowym.

Docelowa grupa

Terapeuci zajęciowi, studenci terapii zajęciowej, słuchacze szkoły policealnej na kierunku terapia zajęciowa, psycholodzy, logopedzi, fizjoterapeuci, opiekunowie medyczni i inni specjaliści zainteresowani dziedziną treningu funkcji poznawczych.

Miejsce

Kraków

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych

Godziny zajęć

I dzień 10:00-16:00
II dzień 9:00-15:00

Forma zajęć

Wykłady połączone z warsztatami praktycznymi

Co obejmuje cena?

Cena obejmuje udział w dwudniowym szkoleniu stacjonarnym (16h dydaktycznych), materiały szkoleniowe w postaci obszernego skryptu i PENDRIVE’A zawierającego pliki z propozycjami grupowych zajęć tematycznych angażujących polisensorycznie oraz kart do pracy indywidualnej, bufet w czasie przerw kawowych oraz certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.

Program szkolenia

1. Trening funkcji poznawczych jako jedno z narzędzi pracy terapeuty zajęciowego. Co to za forma terapii i kto może być jej uczestnikiem?
2. Procesy poznawcze (percepcja, uwaga, pamięć, myślenie, funkcje językowe). Charakterystyka i odpowiedzialne struktury układu nerwowego.
3. Terapeuta zajęciowy i jego rola w holistycznej rehabilitacji pacjenta/klienta - czyli jak współpracować, a nie wojować z psychologami, logopedami (i innymi członkami zespołu interdyscyplinarnego), włączając trening mózgu w regularne praktyki terapeutyczne.
4. Przestrzeń i harmonia - rola terapeuty zajęciowego w balansowaniu przebiegu procesu terapeutycznego:
- aktywności pobudzające i wyciszające pacjenta/klienta - znaczenie ćwiczeń fizycznych, oddechowych i relaksacyjnych jako dodatkowych elementów w treningu mózgu
- warunki środowiskowe - o czym pamiętać chcąc zadbać o pełen komfort pacjenta/ klienta
5. Specyfika treningu mózgu w kontekście różnych grup zajęciowych:
- dzieci kontra dorośli
- seniorzy w normie intelektualnej, a seniorzy z zaburzeniami neuropoznawczymi
- osoby z deficytami w obrębie narządu wzroku, słuchu czy motoryki małej
Rozwiązania uniwersalne oraz adaptowane do wieku, zainteresowań, zasobów etc.
6. Formy treningu funkcji poznawczych w pracy indywidualnej i grupowej:
- zajęcia tematyczne
- zajęcia z wykorzystaniem elementów innych form terapii zajęciowej tj. ludo-, muzyko -, choreo-, arteterapia, ćwiczenia motoryki małej, terapia reminiscencyjna
- trening pamięci z wykorzystaniem mnemotechnik
- karty pracy stymulujące wybrane funkcje poznawcze
- szarady - tradycyjne łamigłówki i nowoczesne zagadki
- psychoedukacja
- trening kreatywności
- czytanie
7. Materiały do terapii - gdzie szukać wartościowych treści i jak stworzyć je samodzielnie?
8. Wykorzystanie nowoczesnych technologii w treningu funkcji poznawczych
9. Jak zachęcić i przygotować pacjenta do samodzielnego, systematycznego treningu w domu? Praktyczne wskazówki.
10. Ćwiczenia praktyczne/praca w grupach (przewidziane w trakcie konkretnych bloków tematycznych)


Co wyróżnia nasze szkolenia?

- jesteśmy pierwszą firmą szkoleniową w Polsce oferującą szkolenia z zakresu nowoczesnej terapii zajęciowej, oparte o najnowsze doniesienia naukowe z polskiej i zagranicznej areny
- świadczymy usługi na wysokim poziomie, każde nasze szkolenie przygotowujemy z pasją według wysokich standardów
- wszyscy terapeuci zajęciowi są u nas mile widziani – nie zależnie od tego czy jesteś studentem, ukończyłeś/łaś studia wyższe, jesteś słuchaczem/absolwentem szkoły policealnej czy posiadasz inne wykształcenie kierunkowe śmiało możesz uczestniczyć w naszych szkoleniach. Pragniemy dzielić się wiedzą w przystępny sposób, a tym samym zapewnić rozwój każdemu terapeucie zajęciowemu bez względu na wykształcenie
- zapewniamy kontakt telefoniczny i mailowy na każdym poziomie zainteresowania ofertą szkoleniową, zachęcamy również do kontaktu po ukończonych szkoleniach